Thursday, September 16, 2010

Pinball wizard


PINBALL WIZARD

Današnje poslepodne sam proveo sa Megan. Pre nedelju dana me je pozvala Dobrila i pitala da li mogu da se sretnem sa jednom devojkom, studentkinjom iz LA-a, koja je doputovala u Beograd. Pristao sam. Posle nekoliko dana bezuspešnih pokušaja da se vidimo, danas smo se našli na ruševinama neizgrađenog Muzeja revolucije na Ušću. Razgovor za koji sam mislio da će trajati 15-tak minuta, produžio se do uveče.

"Kako si saznala za ovo mesto?", pitao sam Megan.

"Preko interneta."

Dok smo hodali po zarasloj platformi nepuštene građevine, u luku sam obilazio otvore na ploči kroz koje je dopirala svetlost u podzemnu etažu. Upozorio sam je:

"Pazi kako hodaš, ova betonska ploča je prepuna otvora kroz koje možeš da upadneš u ponor ispod."

"Znam, već sam ovde hodala vezanih očiju."

"Na slepo?"

"Da."

... ...

"Ispod nas je ogromna hala, u kojoj žive ljudi..."

"Znam, to su moji prijatelji. Hoćeš da te upoznam sa njima?"

"Hoću."

Prišli smo otvoru na tavanici.

"Halo, ima li koga?!", povikala je. "Slaviša!"

"Iz mraka su izronila trojica Cigana."

"Gde je Slaviša?", upitala je Megan.

"Otišao", odgovori starac.

"Donela sam da mu pokažem fotografije iz Leskovca. Prošli vikend smo zajedno bili u njegovom selu u okolini Leskovca!"

"Gge živi Slavišina familija?" upitao sam starog Cigana.

"Oni su u Ciganskim rupama."

"A gde su Ciganske rupe?"

"U Zemunu."

"A koja je adresa?"

"Tamo nema adrese."

"A telefon?"

"Nema ni telefona."

... ...

Potom smo Megan i ja razgovarali o revoluciji i slobodi.

"Iam free!", ponavljao sam.

"Free!?"

"Yes, like in the rock opera Tommy, when Roger Daltry sings: I'm free, I'm free, and freedom tastes of reality!"

"Who is Roger Daltry?"

"How old are you?"

"Twenty four."

"Now I understand. You weren't born in the time of rock opera "Tommy:"

"What is it about?"

"A young Tommy was abused as a child, went ill and became blind, dumb and deaf. Eventually, Tommy is discovered to have a talent for pinball, and quickly defeats the champions of the game... Do you know pinball game?"

"Yes, of course."

"Soon, he became pinball star and leader of messianic movement... Tommy instructs his followers to blind, deafen and mute themselves in order to truly reach enlightenment..."

"Ah, I know the Pinball song..."

"Did you listen song from Tommy opera?"

"Never..."

... ...

Uveče sam se vratio kući umoran.

Pokušao sam da pronađem Megan na internetu. Pronašao sam kratku crtu koja je opisuje:

"Megan May Daalder is a self-styled guinea pig using video, performance, and science to investigate life on earth. She has a BA from UCLA's Design Media Arts department, but most of what she knows has been passed down from her radical Dutch ancestors and a pinball wizard from Tennessee."

http://www.youtube.com/watch?v=B3hf0r1-07c


No comments: